кафето е по-полезно от плодовете…

След анализ на влиянието върху човешкия организъм на различни храни (в това число плодове, зеленчуци и ядки), учени установиха, че ползата от тях е значително по-малка, отколкото 1-2 чаши кафе.

“Антиоксидантите, съдържащи се в тази напитка, са способни да се противопоставят на заболявания като диабет и успешно да се борят със свободните радикали, разрушаващи структурата на клетките”, твърдят авторите на публикацията в Journal of the American Board of Family Medicine.

Антиоксидантите са природни или идентични природни съединения, възпрепятстващи окисляването на активните химични съединения в клетките на организма, което намалява риска от развитието на различни заболявания, в това число свързаните с действието на химическите, физическите, радиационните, бактериологичните и други фактори на околната среда.

Интересен е още един факт от публикуваното изследване - че еднакво полезни са и кафето със и това без кофеин.

Учените посочват, че според статистическите данни ежедневно възрастният човек употребява средно 1299 мг. антиоксиданти от кафето (изпивайки средно 1.64 чаши кафе). Най-близкият негов “съперник” е чаят, в една чаша от който се съдържат 294 мг., следван от бананите (76 мг.), зрелият боб (72 мг.) и царевицата (48 мг.).

Учените посочват и препоръчителната дневна норма кафе - чаша и половина и предупреждават, че то не бива да замества останалите необходими за организма продукти.

Това не е първото изследване в полза на кафето. Преди време японски учени доказаха, че една чаша кафе дневно намалява риска от заболявания като рак на черния дроб, болестта на Паркинсон и някои от разновидностите на диабета.

Едновременно с това специалистите са единодушни, че прекомерната употреба може да доведе до възникването на сърдечни заболявания, безсъние и високо кръвно налягане.

Публикувано в здраве. Няма коментари »

сексът несъмнено е форма на щастие…

Сексът несъмнено може да бъде причислен към една от формите на най-голямо щастие, което човек изпитва, твърдят британски учени, пресметнали количеството хормони на щастието - ендорфини, отделяни при средностатистическия полов акт.

Те са сравнили данните с количеството ендорфини в организма на пациенти, определили състоянието си като щастие, но предизвикано от различни други причини.

“Резултатите показват, че количеството ендорфини в двата случая практически е идентично и сексът несъмнено трябва да бъде определен като една от формите на върховно човешко щастие”, смятат специалистите, цитирани от BBC.

яденето на домати и броколи забавя развитието на тумори…

Кърсти Канийни-Адамс от Илинойския университет /САЩ/ съобщава в сп. “Кансър рисърч”, че яденето както на домати, така и на броколи, забавя развитието на тумори на простатата у плъхове по-успешно, отколкото яденето на единия от двата зеленчука.Изследването на Илинойския университет показва, че мъже, които искат да се предпазят от рак на простатата, трябва да консумират целите зеленчуци, а не да приемат хранителни добавки и трябва да ядат много плодове и други зеленчуци.

Епидемиологични изследвания са показали, че мъже, които от 3 до 5 пъти седмично поглъщат по 2,5 чаши чери домати, 3 големи домата или 1 чаша доматен сос, а също 1,5 чаши броколи всеки ден, намаляват риска от рак на простатата с 30%.

Публикувано в здраве. Няма коментари »

калцият помага за намаляване на холестерола при отслабване…

При опитите си да отслабнат чрез ограничаване на калориите, жените трябва да приемат адекватни количества калций и витамин D, за да се намали нивото на “лошия” холестерол, твърдят канадски изследователи, цитирани от Ройтерс. Специалистите от университета “Лавал” в Квебек изследвали 63 жени с наднормено тегло и със затлъстяване.

Преди да бъдат подложени на 15-седмична диета, участничките в изследването приемали по-малко от 800 милиграма калций на ден. В рамките на 15 седмици на жените били давани по 1200 милиграма калций и 200 IU витамин D дневно, или плацебо. Докато били на диета, участничките приемали със 700 калории по-малко от обичайното.

При жените, на които били давани адекватни количества калций и витамин D, изследователите наблюдавали спадане на нивото на “лошия” холестерол и увеличаване на “добрия” холестерол.

Специалистите обясняват, че калцият пречи на усвояването на мазнините в червата, помага на тялото да се мобилизира и да ги изгаря, и освен това играе роля в контролирането на апетита.

Публикувано в здраве. Няма коментари »

трупането на теглото оказва негативен ефект върху заплатата…

Трупането на излишни килограми е вредно не само за здравето, но се отразява негативно и върху заплатата, предаде Ройтерс, цитирайки резултатите от международно изследване. Дори 10 процентно увеличение на индекса телесна маса може да намали печалбата на мъжете с 3,3 процента, а тази на жените - с 1,8 процента.Проучването, обхванало 9 европейски страни, показва, че тази зависимост е най-ясно изразена в страните от т.нар. “зехтинов пояс” - Испания, Гърция, Италия и Португалия. В страните от “бирения пояс” - Австрия, Ирландия, Дания, Белгия и Финландия, трупането на килограми не оказва особено влияние върху заплатата.

“Установихме, че индексът телесна маса влияе върху заплащането, като негативният ефект е по-силно изразен при мъжете, отколкото при жените”, обяснява икономистът Джорджо Брунело от университета на Падуа, Италия. Той и колегите му обаче не са открили факторите, обуславящи ниската продуктивност на хората.

Според специалистите причината може да е в дискриминацията срещу служителите с наднормено тегло, здравословните проблеми или депресията. Здравните експерти предупреждават, че Европа е изправена пред епидемия от затлъстяване, която може да доведе до увеличаване на разходите за здравеопазване и да спъне икономическото развитие.

Според данни от предишни изследвания 23 процента от мъжете и 36 процента от жените в Европа страдат от затлъстяване, като проблемът вече засяга и много деца.

Публикувано в здраве. Няма коментари »

лепенка внася през кожата ваксина срещу болестта на алцхаймер…

Лепенка, която през кожата внася ваксина срещу болестта на Алцхаймер, за пръв път се е оказала ефикасна и безопасна, предаде Би Би Си, като цитира специалисти от Университета на Южна Флорида /САЩ/.Те твърдят, че лепенката е изчистила бетаамилоидни плаки от мозъците на мишки с дегенерация на мозъка, сходна с болестта на Алцхаймер, и че внасянето на ваксината през кожата предпазва по-ефикасно от болестта, отколкото инжектирането. Трансдермалната ваксина приучава имунната система да разпознава бетаамилоидния протеин, да го атакува и разрушава.

По-раншни опити с инжекционна ваксина срещу болестта на Алцхаймер са били прекратени, когато първото клинично изследване причинило мозъчно възпаление и смърт у малък процент от пациентите. Инжекцията отключила и автоимунна реакция, когато имунните клетки атакували протеини, синтезирани в тялото в отговор на ваксината. Изследването върху мишките показало, че лепенката не предизвиква токсичните ефекти, свързани с инжекционната ваксина.

Според лекарите положителната реакция на организма спрямо трансдермалната ваксина се дължи на специализираните имунни клетки в кожата, наречени Лангерханс клетки. Ръководителят на изследването д-р Цзюн Тан от Университета на Южна Флорида планира изследвания, с които да установи дали ваксината може да неутрализира загубата на паметта при мишки с Алцхаймер и да намали количеството на плаките.

Ако резултатът е положителен, ще се пристъпи към клинични изпитания на бетаамилоидна кожна лепенка или крем при хора, страдащи от болестта на Алцхаймер. Повече изследвания ще са нужни обаче, за да се установи дали е безопасно и ефикасно ваксината да се прилага при хора. Изследването е публикувано в Proceedings of the National Academy of Sciences.

Публикувано в здраве. Няма коментари »