непрецеденият ябълков сок е по-полезен…

Непрецеденият ябълков сок, който съдържа части от месото на плода, е по-полезен за здравето от бистрия, предаде Ройтерс, цитирайки резултатите от изследване на полски специалисти.Сравнявайки двата вида сок, учените от университета на Варшава установили, че непрецеденият ябълков сок, който съдържа части от месото на плода, е по-богат на антиоксиданти от бистрата напитка. Антиоксидантите неутрализират свободните радикали - молекули, които могат да навредят на клетките в тялото и да допринесат за развитието на различни болести, припомнят специалистите.

За разлика от непрецедения ябълков сок, по-широко разпространената му бистра разновидност се подлага на допълнителна преработка, за да се отстранят твърдите остатъци от плода. Повечето производители смятат, че потребителите харесват повече по-привлекателния на вид бистър сок, а не “мътния му братовчед”.

Търговците също предпочитат бистрата напитка заради по-големия й срок на годност. Резултатите от изследването на полските специалисти обаче показват, че ако клиентите са загрижени за здравето си, то техните предпочитания трябва да са насочени към непрецедения ябълков сок.

Публикувано в здраве. Няма коментари »

кофеинова добавка облекчава мускулни болки…

Предварително изследване върху колежанки, осъществено от специалисти от Университета на Джорджия в град Атина (САЩ) показва, че кофеинова добавка, изглежда, облекчава болките при мускулна треска, предаде Ройтерс.Тези болки се проявяват един или два дни след по-напрегнати от обикновеното мускулни движения или след физически усилия, свързани с ексцентрични съкращения на мускулите. Спортисти и лекари са се опитвали да предотвратят или облекчат мускулната треска по различни начини - със стандартни аналгетици, с упражнения за стречинг и масаж, но универсален лек досега не е открит. Изследователите от американския град Атина проверили ефекта на кофеинова добавка върху мускулна треска у 9 млади жени.

Първо чрез електростимулация експериментаторите предизвикали ексцентрично съкращение на бедрените мускули у деветте жени. През следващите два дена процедурата била повторена, но всеки ден жените приемали или кофеиново хапче (равняващо се на две чашки кафе), или плацебо един час преди мускулната електростимулация.

Жените докладвали значително по-слаба мускулна треска по време на стимулацията, когато приемали кофеин, отколкото когато вземали плацебо. Според Виктор Маридакис, ръководител на изследването и автор на публикацията в Journal of Pain, кофеинът облекчава мускулната треска, като блокира веществото аденозин.

То се освобождава като част от възпалителната реакция спрямо мускулно нараняване и може да активизира болковите рецептори в клетките на тялото. Маридакис предупреждава, че при употребата на кофеиновата добавка трябва да се държи сметка дали хората не са хиперчувствителни към кафето. При такива хора кафето причинява тревожност, сърцебиене, повишаване на кръвното налягане, стомашни болки, повишено уриниране и безсъние.

ползата от чая за сърдечно-съдовата система се губи при добавяне на мляко…

Ползата от чая за сърдечно-съдовата система се губи при добавяне на мляко. До този извод стигнаха немските учени от берлинската болница Charity Hospital след провеждането на лабораторни експерименти.

В хода на изследването специалистите под ръководството на професор Верена Стангъл (Verena Stangl) потвърдиха, че употребата на черния чай способства за поддържането на нормално кръвно налягане и защитава от хипертония. Изследователите свързват този ефект със съдържащите се в чая вещества - катехини. Те способстват за образуването на азотен окис, което пък води до разширяване на кръвоносните съдове.

При добавянето на мляко в чая обаче белтъчините (казеини) намаляват концентрацията на катехините в чая и по този начин блокират положителния ефект върху съдовете, съобщават учените в своя статия в European Journal of Clinical Nutrition.

Според статистическите данни чаят с мляко е любима напитка на много хора, включително на 95% от англичаните.

Публикувано в здраве. Няма коментари »

“маймунската” диета помага за намаляване на холестерола…

Оригинален начин да се докаже определящата роля на съвременния начин на живот за повишеното ниво на холестерол са избрали британски учени. Те са подбрали доброволци, които са пожелали да намалят нивото на холестерол в организма си чрез спазване в продължение на 12 дни на диета с кодово название “Ево” (от еволюция). Диетата се е състояла в ежедневната употреба на около 5 кг. пресни плодове и зеленчуци.

Разработването на диетата е идея на диетолога от болницата към Кралския колеж (King’s College) Лин Гартън. Целесъобразността на този тип хранене е била предварително потвърдена от няколко изследвания, които са доказали възможността чрез нея да се намалява нивото на холестерола и артериалното налягане.

Гартън внимателно е изучила хранителното поведение на приматите и е съставила меню, при което продуктите са се променяли на всеки 3 дни, но винаги диетата се е състояла само от плодове, зеленчуци, ядки и мед.

За пиене е била позволена само чиста вода. През втората седмица в менюто е включена и риба.

Не всички участници са понесли с лекота прехода към новия тип хранене. Хората, свикнали с колбасите, чипсовете и бирата, трудно са приели необходимостта да се хранят само със сурови плодове и зеленчуци, но изненадващо за самите тях, не са усещали чувство за глад или изнемогване. При това малко от тях са успявали да изядат всичко, което им е било предложено за деня.

Изследователите смятат, че пълното отказване от напитките, съдържащи кофеин, също е помогнало на участниците да почувстват повишаване нивото на енергия и активност.
След завършването на курса резултатите са били още по-впечатляващи. Нивото на холестерола е било намалено средно с 23% - показател, който се постига само с приемането на антихолестеролни медикаменти (статини).

Артериалното налягане е било намалено от 140/83 до 122/76. Въпреки, че диетата не е имала за цел намаляване на теглото, участниците са отслабнали с около 4,4 кг.
Резултатите от експеримента показват още веднъж първостепенната роля на храненето и начина на живот за поддържане на доброто здравословно състояние, цитира британските учени ВВС.

Публикувано в здраве. Няма коментари »

смехът помага за отслабване…

Петнадесет минути смях на ден могат да помогнат за свалянето на излишни килограми, предаде Прес асосиейшън, цитирайки резултатите от изследване. Учени от университета “Вандербилт” в Нашвил, САЩ, изследвали здрави жени и мъже на възраст между 18 и 34 години.Специалистите открили, че благодарение на дневната доза смях човек може да стопи до 2 килограма на година.

Изследователите обясняват, че когато хората гледат комедии и се смеят, изразходваното от тях количество енергия се равнява на около километър ходене пеша.

откриха нов метод за преодоляване на сезонната депресия…

На хората, страдащи от сезонни депресии, могат да помогнат специални уреди, имитиращи изгрева на слънцето, а също така отрицателното йонизиране на въздуха в помещенията, показват данните от ново изследване.

Учени от Колумбийския университет в Ню Йорк (Columbia University) твърдят, че и двата начина са еднакво безвредни, защото те само имитират естествените фактори на околната среда.

В направеното изследване уредите са били включвани малко преди събуждането на човека. Методите за лечението на сезонната депресия са се оказали толкова ефективни, колкото и въздействието с ярка светлина след събуждане.

Ярката светлина е проверен метод за лечение на зимната депресия (сезонно афективно разстройство). При лечението със светлина човек трябва да прекарва всяка сутрин в продължение на 30 минути пред специална лампа.

Изкуственият изгрев и йонизаторът на въздуха са по-удобни за използване, защото лечението не изисква специално отделено време. Апаратите се поставят до леглото и автоматично се включват в края на нощта.

В изследването са били тествани пациенти със сезонна депресия, получаващи 5 различни вида лечение: симулиране на изгрева на слънцето, наподобяващо майския изгрев в северните ширини, кратък изкуствен изгрев, въздействие с ярка светлина след събуждане, интензивно йонизиране на въздуха и нискоинтензивно йонизиране на въздуха.

Резултатите показват, че продължителният изкуствен изгрев, интензивното йонизиране на въздуха и въздействието с ярка светлина най-ефективно облекчават симптомите на сезонната депресия, посочва статията, публикувана в новия брой на Journal of the American Board of Family Medicine.

Публикувано в здраве. Няма коментари »